F Jazykový pobyt II. - Heidelberg - Another Dominika

Jazykový pobyt II. - Heidelberg

A agentuře a cestě si můžete přečíst TADY.

Heidelberg Heidelberg je město v severozápadním Německu, zhruba mezi Frankfurtem n. M. a Stuttgartem. Má něco okolo 140 000 obyvatel, tudíž větší Budějovice/menší Plzeň. Heidelberg patří mezi nejnavštěvovanější místa v Německu, dokonce by mělo být druhým nejnavštěvovanějším městem. Turisty jsem především láká zřícenina zámku, celkově celé historické město, nespočet malebných uliček a nejstarší univerzita na území Německa.

Centrum  města tvoří Hauptsrasse, na které se nachází vše - od obchodů s oblečením, s kosmetikou, suvenýry po antikvariáty a kavárny/restaurace. Jen nebuďte zaskočení z cen, třeba za čistou vodu s citronem jsem dala 5 euro, holt turistické město.


Heidelberg Schloss vypadá mnohem líp na pohledách, než ve skutečnosti, jsou to opravdu jen rozpadající se zdi, které se sice opravují, ale stejně toho v samotném zámku/hradu/zrícenině není nic moc co k vidění - herbářské muzeum a expozice s vínem.


Co mě na druhou stranu naprosto uchvátilo byla ta všudepřítomná zeleň - ať už v zámeckém parku, nebo na druhé straně řeky, kde kolem celého břehu je travnatý prostor, na který si sednete/lehnete a můžete nerušeně relaxovat. Bylo to naprosto parádní, takže kdyby jste zavítali do HD, určitě si nenechte tento zážitek ujít! Jen pozor, abyste se stejně jako já nespálili.


Jelikož jezdím tady v ČR poměrně často na kole, moc dobře vnímám pohledy chodců, kteří mě pomalu vraždím pohledem, že jedu na kole a oni se mi musí uhnout. Tohle v Německu nehrozí, ať už jsem navštívila jakékoliv město, všude všichni a za každého počasí jezdí na kole.


 Co se týká dopravy po městě, tak si můžete půjčit již zmiňovaná kola, pokud nejste fandy kol, po celém městě jezdí tramvaje a autobusy. Mě týdenní jízdenka na vlak + tramvaj/autobus vyšla na 21,40 euro. Možná se vám to zdá hodně, ale potom, co jsem první ráno jenom za cestu do školy dala téměř 5 euro, přišlo mi to levný. Ona totiž celkove veřejná doprava je v Německu drahá, to možná vysvětluje všechna ty kola. Autobusem jsem teda nejela, vystačila jsem si s tramvajema. Dá se v nich opravdu lehce a rychle zorientovat a pokuď náhodou nasednete do jiné, nepotkala jsem člověka, který by byl na mě nepříjemný, když jsem se ho/jí zeptala na cestu.

CONVERSATION

0 komentářů:

Okomentovat