F Jazykový pobyt IV. - moje dojmy - Another Dominika

Jazykový pobyt IV. - moje dojmy

SA + cesta TADY, o Heidelbergu TU a rodině + škole zase TADY.

Sice jsem už o pobytu napsala až až, ale malé schrnutí na závěr určitě neuškodí.
Heidelberg jsem si vybrala úplně náhodou, nikdy před tím jsem o něm neslyšela. V Německu jsem chtěla spíše do menšího města, přeci jenom je lepší se ztatit v menším městě, než třeba v Berlíně ;). Agentura mi poslala nabídku do HD a studentské město se mi hned zalíbilo, rozhodně jsem svým výběrem neudělala chybu!
Když vynechám mé zklamání z rodiny a rozčarování ze školy, byl to neskutečný zážitek! Sice německy neumím o moc líp, jak předtím, ale who cares. Asi by bylo dobrý ještě napsat, že se německy učím sice už sedm let, ale na gymplu jsem začala prakticky odznova, takže jsem radši všem říkala, že se učím roky jen tři. Ona totiž ta moje němčina končí u toho, jak se jmenuju a odkud pocházím. Sice většinou pochopím správně, co mi ten druhý chce sdělit, ale jakmile mám dát dohromady souvislou větu, připadam si jako ne zcela svéprávný člověk. Co bylo fajn, že když zažijete ve třídách takový miš maš žáků, zvedne vám to sebevědomí v tom, že zjistíte, že na tom se svým blekotáním nejste ještě tak špatně.
Celkově to byla spíš obrovská zkušenost, nikdy před tím jsem nebyla sama v zahraničí a už vůbec ne tak dlouhou dobu. Nikdy bych nevěřila, že to dokážu zládnout, domluvit se na všem a všechno si sama vyřídit a zařídit.
Zároveň navštívit tak nádherné město, jako je Heidelberg, je zážitek sám o sobě. Opravdu doufám, že ještě někdy budu mít příležitost se tam znovu podívat. Protože upřímně? Kam se na Heidelberg hrabe celý Londýn a Paříží dohromady.
Ale když nad tím přemýšlím takhle zpětně, nejsem si jistá, jestli bych se za ty peníze, které jsem za celý pobyt zaplatila, nebylo lepší investovat do zlepšení v němčine tady v ČR. Sice být každodenně v kontaktu s němčinou, s rodilými mluvčími je obrovská výhoda, ale zase na druhou stranu německy vás skutečně za tak krátkou dobu nenaučí. Takže pokuď to pojmete jako zážitek, něco nevšedního, chcete si zažít, jaké to je být sám v cizí zemi, doporučuju všema deseti, ale pokuď skutečně se chcete naučit cizímu jazyku, doporučuji spíše kurzy v Čechách a do zahraničí se rozjet až když už budete v jazyku rozmluvení.

Přesto pokuď máte možnost někam takto vycestovat, tak překonejte všechen svůj strach a jeďte. Sice začátky budou těžký, ale když se ohlédnete zpátky a zjistíte, co všechno jste sami dokázali, je to pocit k nezaplacení.

Kdyby jste se chtěli ještě na něco zeptat, tak piště do komentářů, nebo na mail: anotherdominika@gmail.com, budu se těšit! :)

CONVERSATION

0 komentářů:

Okomentovat