F Norway 2017 | Part I. - Another Dominika

Norway 2017 | Part I.

Moje nevěřícné pocity jsem vám popsala už v minulém článku. Dneska jsem se vám o tom všem rozhodla napsat trošku víc.

Jak do Norska?
Pokud nechcete zůstat zaseknutí v Oslu, tou nejlepší volbou je auto, popřípadě karavan. Veřejná doprava v Norsku nepatří zrovna mezi ty nejrozšířenější a nejlevnější + by Vás rozhodně nezavezla tam, kam byste potřebovali. Pro představu tam, kde jsem bydlela, sice autobusová zastávka byla, ale bez jízdního řádu a pokud jste se chtěli dozvědět, kdy něco jede, museli jste si zavolat na telefonní číslo. Určitě bych na to nespoléhala. Počítejte i s tím, že na norských silnicích se jezdí pomaleji než u nás, tudíž cesty mezi jednotlivými místy vám zaberou poměrně dost času.
Pokud nejste zrovna zdatní řidiči, využijte některého ze zájezdů. Tuto možnosti jsem zvolila i já s kamarádkou a když už si po prvních třech dnech zvyknete na život v autobusu, dá se to v pohodě zvládnout a je to ta nejlepší možnost na takovéto první okouknutí Norska.


 
Cena
Samotný zájezd mě se studentskou slevou vyšel na zhruba 12 200 Kč. V ceně bylo ubytování (+ 3 dny se spalo v autobusu), polopenze (ne po celou dobu zájezdu, "jen" 5x snídaně a 4x večeře) a doprava. Veškeré vstupy v ceně nebyly. Musíte počítat s tím, že v severských zemích je draho, takže se cena zájezdu ještě navýší. Celé jsem si to platila sama.


Co s sebou 
 I když do Norska pojedete v létě, nezapomeňte si teplé oblečení, šálu, rukavice a čepici. Šortky a tílka můžete nechat doma. Jelikož se spí v chatových oblastí, vemte si s sebou i spacák (jo, zní to jako základní vybavení, ale třeba naši spolubydlící ho neměli, takže spacák určitě s sebou), deku (nejen) do autobusu, pohorky a jídlo z domova. V Norsku nejsou supermarkety na každém rohu a koupit si něco k jídlu může být obtížné + ceny jsou zhruba třikrát vyšší než v ČR. Veškeré peníze si vyměňte už v ČR, jinak se vám může stát, že budete bez nich.


Pokud by vás ještě cokoliv zajímalo, neváhejte se mi ozvat.

A co jsem to v Norsku všechno viděla?

Lillehammer
Naše norské putování začalo v Lillehammeru, v městečku, kde se v roce 1994 konala zimní olympiáda. Určitě tady nemůžete minout dvě dominanty města - skanzen Maihaugen (pozoruhodné venkovní "muzeum", kde najdete průřez norskou historií - od starých potemnělých chaloupek až k moderně vybaveným domům z konce minulého století) a skokanské můstky, které jsou opravdu zážitem a až když jsem je slézala, došlo mi, jak jsou obrovské. Nechápu, jak někdo na nich může skákat.

 

Jostedalsbreen
Jostedalsbreen je největší ledovec kontinentální Evropy. Cesta k němu pro mě byla trošku adrenalinem (ale to jsem ještě nevěděla, co mě teprve čeká), ale ten pohled na něj za to stál. Je naprosto dechberoucí. Dech mi ale vzalo bohužel i to, jak rychle ledovec taje a ubývá.




Trollové 
Norsko je známé svými Trolly - věhlasní obyvatelé hor ze severských mytologiích. Jsou naprosto všude - v pohádkách, na pohledech, coby suvenýry ve všech možných velikostech, jako postavičky ve městečkách v nadživotních velikostech, jako záložky, trička a když se zadíváte do hor a lesů kolem Vás, možná je zahlédnete i tam. Pokud na nadpozemské bytosti zrovna nevěříte, nenechte si ujít zastávku alespoň u převislé horolezecké stěny Trollů - Trolltindan. A rozhodně nemůžete vynechat cestu Trollů - Trollstigveien, naprosto mě učarovala, uchvátila a celou dobu jsem jen nevěřícne kroutila hlavou, jak je tohle možný. Jako bonus Vás na jejím konci čeká krásná vyhlídka.



Ålesund
 Ålesund je město u Atlantského oceánu. Na celé město je krásný výhled z vrchu Aksla, na který vede 418 schodů. Věřím tomu, že město je krásné, ale my jsme se tam s kamarádkou docela ztratily a úplně nás město neuchvátilo.

Pokračování příště!

P.S. Fotky budu postupně přidávat i na můj Instagram, tak ho nezapomeňte sledovat.


CONVERSATION

54 komentářů:

  1. No ale ty fotky jsou krásné. :))) Já bych ráda zajela do Švédska, ale klidně i to Norsko by se dalo. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Švédsko musí být taky nádherné, taky jsem tam byla, ale jen na jeden den, tak jsem úplně neměla šanci Švédsko poznat :) Držím palce, aby si tuto zemi jednou navštívila! :)

      Vymazat
  2. No páni! už se nemohu dočkat pokračování. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  3. Wow, tak to je krásné :O do Norska letí za měsíc přítel, tak jsem zvědavá na jeho dojmy :D těším se na pokračování :)

    OdpovědětVymazat
  4. Woow vyzerá to tam vážne lákavo! :O Teším sa na pokračovanie. ;)

    www.annslifea.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  5. Ty fotky jsou kouzelnýýý, musí to tam být vážně nádherný <3

    OdpovědětVymazat
  6. Wow, ty fotky jsou jednoduše neuvěřitelné a překrásné! Těším se na pokračování :)

    LITTLETHINGSFOREM

    OdpovědětVymazat
  7. Nórsko vyzerá ako nádherná krajina! Veľmi rada by som tam išla a teším sa už na ďalší článok ♥

    OdpovědětVymazat
  8. Norsko je naozaj veeeľm krásne:) a tá značka s tým Trollom je naozaj komická :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta značka je skvělá :D Myslím, že by snad ani neměla být nikde jinde na světě :)

      Vymazat
  9. Wau krásne fotky. Vyzerá to tam tak čisto, nedotknutelne. Ale priznám sa, že napriek tomu ma to velmi do severských krajin neláka. Ja radšej niekde, kde je teplo a slnko.
    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, každého láká něco jiného a každá země/oblast má něco do sebe :)

      Vymazat
  10. Ta cedule s trollem mě pobavila :D. Jsem ráda, že jsi navštívila svou vysněnou zemi, určitě to musel být zážitek a přeju ti,a ť se tam ještě koukne ši na delší dobu! Uvažovala sji třeba nad erasmem?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju! ♥
      Nad Erasmem uvažuju, ale na mém oboru je to maličko složitější, jelikož nám právnické předměty vypisují buď jen v zimním, nebo v letním semestru, takže bych musela prodlužovat, což se mi teď na bakaláři nechce, takže pokud se dostanu na magistra, tak bych Erasmus zkusila ráda, přeci jen na magistru mi už bude jedno, jestli budu muset prodlužovat, nebo ne :) Každopádně Norsko bude určitě na prvním místě zemí, kam bych na něj chtěla jet :)

      Vymazat
  11. Vyzerá to tam nádherne, krásne fotky :)

    OdpovědětVymazat
  12. Severské země jsou i pro mě velkým lákadlem, no mě ale trošku víc láká Švédsko. Přesto jsem ráda, že sis to užila, musel to být krásný zážitek :)

    Pauline’s Tiny World♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byl! :) Švédsko musí být taky krásné, držím palce, aby si ho navštívila! :)

      Vymazat
  13. Nádhera, do Norska jsem se vždy chtěla podívat :)

    OdpovědětVymazat
  14. Všichni jezdí do Norska. Hrozná závist. Jednou se tam taky podívám!


    Prolhaná Mrcha

    OdpovědětVymazat
  15. Závidím 🙂 Krásné fotky a i článek, taky bych tak ráda jela 😉
    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  16. Nádherné ♥ na těchto místech jsem taky byla. Norsko je okouzlující

    OdpovědětVymazat
  17. Nádherné fotky! Pozerám na ne stále dookola. Do Nórska by som chcela určite ísť, sú tam krásne miesta, kde sa určite sá skvelo zrelaxovať a spraviť nádherné fotky :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! ♥ Na živo je to všechno ještě mnohem hezčí, držím palce, aby si taky měla tu možnost se tam podívat :)

      Vymazat
  18. NÁDHERA! miluju Skandinávii a do Norska se chystám za rok, takže se některými výlety určitě inspiruji! nejvíce mě zaujal ten ledovec, ten je opravdu nádherný! snad tam bude i za rok! :/ jsem z tvých fotek opravdu unešená!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super! :) Určitě si to tam taky zamiluješ :) ..za rok tam ještě určitě bude a upřímně doufám, že vydrží ještě co nejdýl, byla by to škoda, kdyby celý roztál :)

      Vymazat
  19. Wau! Závidím! Tieto severské krajiny ma moc lákajú. Fotky sú krásne prosím si ich ešte viac :3
    xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  20. Ta trollí stezka musí být úžasná! :) Moc krásný článek a super tipy. Toho ledovce mi je líto..

    https://thewaybya.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  21. Moc všem děkuju za krásný komentáře, jste skvělý, děkuju ♥

    OdpovědětVymazat
  22. Domi, to je nádhera ♥♥♥ Jsem moc ráda, že sis splnila sen! A já asi na příští rok šetřím peníze a do Norska pojedu do dovolenou, protože je to můj sen a když teď vidím ty tvé fotky, tak prostě musím ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti moc přeju! ♥ Je to neskutečná nádhera a určitě si to tam taky moc zamiluješ :))

      Vymazat
  23. Norsko je krásná země plná krásné přírody :). Kamarádka tam teď odcestovala pracovat s přítelem asi na měsíc a provokje krásnými fotografiemi a výhledy. Je to jedna se zemí, kam bych se určitě chtěla podívat (asi tak jako všechny Skandinávské), ale kdo ví, za jak dlouho to bude. Zatím s přítelem začínáme cestovat "zlehka", nejdřív Řecko, pak nějaký roadtrip a Norsko bude třeba v pořadí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jinak úplně jsem zapomněla pochválit naprosto dokonalé fotky! :)♥

      Vymazat
  24. Nádherné fotografie. Já jsem teda spíše koupací typ u moře, ale ta příroda je v Norsku fakt nádherná :-)
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
  25. Vypadá to opravdu nádherně, kamarádka byla v Norsku minulý rok, a taky na něj pěla jenom samé chvály! :)
    Young, wild and free

    OdpovědětVymazat
  26. wow, krása, velmi ti to závidím, :) mňa by určite zaujímalo kolko si minula tam, čo si tam kupovala a volaké ceny vstupov a pod. rozmýšlala som nad podobným výletom, len neviem koľko našetriť na "vreckové" tam . :) teším sa na ďalší článok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) Já jsem jen v Norsku za ten týden utratila přes 1 000 norských korun (utratila jsem tam tedy zhruba něco málo přes tři tisíce českých, v Eurech by to mělo vycházet zhruba přes 100) s tím, že jsem si nekupovala skoro nic k jídlu a k pití, všechno tedy šlo na vstupy, suvenýry, popřípadě sprchy apod. :) Co se týká vstupů, tak jsem ani nevyužila všech, které byly k dispozici + jsou různé slevy pro skupiny a studenty :) Co se týká mě, tak jsem byla v Oslu v muzeu vikingských lodí (student 50 NOK, normální cena 80 NOK) + jsem mohla jít ještě do dalších dvou muzeí (plná cena 90 a 100 NOK), do muzeí mi přijde zbytečné chodit :) Pak v Oslu loď mezi muzei a centrem Osla - dospělý 60 NOK :) Skanzen v Lillehammeru - dospělý 170 NOK, studenti 115 NOK, loď v Geirangeru 190 NOK, vyhlídka Dalsnibba zhruba 40 NOK :) To by měly být všechny vstupy v Norsku, kam jsem šla :) Na výběr toho bylo víc a bylo nám doporučeno si vzít na vstupy 900 NOK s tím, že nakonec mě to vyšlo na 450 NOK :) Ceny suvenýrů jsou docela vysoké, ale holt u suvenýrů to nikdy asi ani nijak jinak nebude :) Snažila jsem se nekupovat si blbosti, takže jsem kupovala nějaký pohledy, marmeládu, postavičku Trolla, kalendář, ponožky.. vyšlo mě to zhruba na těch 450 NOK :) + v kempech jsou placené sprchy - já platila 10 NOK za každou sprchu :) + jsme ještě byli na den ve Švédku a v Dánsku - ve Švédsku jsem toho moc neutratila, asi jen 70/80 SEK a v Dánsku za ten den 200 DKK (jídlo, kafe, projížďka lodí, suvenýry).
      Snad jsem ti aspoň trošku pomohla! :)

      Vymazat
  27. V Norsku byl letos mamky přítel, jako rybář a podle vyprávění je to tam opravdu skvělé! :) Já v Norsku nikdy nebyla, ale určitě bych se tam někdy ráda podívala. Krásný článek a úžasné fotky, tyhle cestovatelské články miluji.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  28. Great post!

    You have a nice blog!

    Would you like to follow each other? (f4f) Let me know on my blog with a comment! ;oD

    Have a great day!

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.com

    OdpovědětVymazat
  29. Thank you for your comment on my blog!

    I follow you too! ;oD

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.com

    OdpovědětVymazat
  30. Škoda že nemám neomezený rozpočet, tolik zemí bych objela :D vypadá to tam krásně :)

    MagicBeautyLife

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neomezený rozpočet bych brala i já, je tolik míst, kam bych se chtěla podívat! ♥

      Vymazat
  31. Nórsko je na mojom zozname krajín, kam sa chcem určite aspoň raz za život pozrieť. Krásne fotky.
    A napríklad s tou dopravou by mi to ani nenapadlo..že bude taká zlá. Povedala by som skôr opak

    www.simonazacko.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  32. Nórsko ma už odjakživa fascinovalo a závidím ti, že si tam bola. Chcela by som tam veľmi ísť, hlavne kvôli nádhernej prírode (vidieť polárnu žiaru a Preikestolen je môj sen) ♥ Pekne spracovaný článok :)

    Wear the Confidence

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju! ♥ A doufám, že se do Norska také podíváš, stojí to za to :)

      Vymazat
  33. Wow prekrásne fotky! :O :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  34. Nádherné fotografie, jenom tiše závidím...:) Já chodím poslední dny jen do práce a z práce. Už se těším, až budu mít zase chvilku volna. :)

    Corculum | Stepanka_T
    Instagram

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím, ale volna se určitě dočkáš a načerpáš zas novou energii :)

      Vymazat
  35. Do Norska se chystám taky. Teď je všude hrozně moc inspirace tak udělat plán nebdue žádný problém. Krásné fotky!

    Lenny v Dánsku

    OdpovědětVymazat
  36. To je krása! Severské země zbožňuju, do Švédska jsem si úplně zamilovala:)
    Měj se krásně,
    Tina
    https://tinasmerdova.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  37. Je tam krásne na taký výlet je to dobrá inšpirácia, ale ako to tak čítam som rada že žijem na slovensku keď to je take komplikovane stými spojmi a pod..ale určite sa dá zvyknuť na rôzny štýl života

    OdpovědětVymazat